Halloween kage a l’Orange

I næste weekend får jeg besøg af en masse familie og venner. Vi skal opleve Horrornight på Valdemar slot, hvor de de hvileløse sjæle og andre rasløse monstre vågner op – og søger de levende sjæle Muhahaha!

Jeg tror jeg vil bage en masse fantastiske Cupcakes til selskabet, men planlægningen af weekenden gjorde at jeg fik lyst til at (mis)bruge en af min afdøde mormors opskrifter og lave den skrig-orange.

Da jeg var lille elskede jeg denne opskrift! Det bedste var når mormor havde bagt sin “grønne kage”, – den som i dagens anledning er blevet til skrig-orange :-) Der er absolut intet ekstraordinært smart, svært eller avanceret ved denne opskrift, den er bare enkel og god til børn og barnlige sjæle.

Muhahaha

Ingredienser:

200 g blødt margarine (Jeg valgte at bruge smør)

Ingredienser

200 g sukker

2 æg

1 spsk mandelessens

50 g smuttede hakkede mandler (kan udelades)

150 g mel

1 tsk bagepulver

2 spsk kogende vand

Orange farve (Prøv dig frem med mængden)

Glasur:

Flormelis og ganske lidt varmt vand røres sammen og tilsættes i dette tilfælde sort farve.

Sådan gør du:

Tag margarinen eller smørret ud af køleskabet i god tid, således at det er dejligt blødt. Skær det i tern og rør det hvidt med sukkeret. Tilsæt 2 æg og rør lidt igen. Derefter tilsætter du lidt efter lidt mel, bagepulver, mandelessens, farve og vand og VUPTI så er der en meget orange kagedej.

Er den mon orange nok?

Er den mon orange nok?

Bages i ca. 40 minutter ved 175 grader midt i ovnen.

Da kagen var let afkølet, prøvede jeg at lave noget spindelvævs-agtigt dekoration med den sorte glasur.

Det kan sagtens gøres meget mere fint, men i dag skulle det bare gå hurtigt og på 1 time og 10 minutter havde jeg bagt og dekoreret denne kage og så går man altså lidt på kompromis med det kunstfærdige :-)



~ af klappeklappekage på 23. oktober 2010.

2 kommentarer to “Halloween kage a l’Orange”

  1. Uhm – den ser dejlig giftig ud! :-D

  2. Forandringer fryder, så tror din afdøde mormor vil synes det er helt i orden at ændre lidt på opskriften :)
    Og så lyder det da helt vildt sjovt at tage til gysernat på Valdemar..

Skriv et svar

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 160, der følger denne blog