Banana Split Cupcake

Jeg har lige været på ferie i Bordeaux Frankrig i min svigerfars hus. Vi kørte derned så vi kunne fylde bilen på vejen hjem med alverdens loppefund samt lækkerier fra franske markeder. Og ganske rigtigt kom jeg hjem med alt fra svinepaté til lækre men brugte kageforme og ikke mindst en sifon. Præcist som det skulle være!

Jeg har ønsket mig en sifon siden jeg for længe længe siden havde sommeferiejob i en isbod og der brugte mange timer på at lave ‘Gammeldaws Isvafler’ med flødeskum. Jeg har aldrig rigtig vist hvad jeg egentlig ville med en sifon, da jeg stort set aldrig spiser noget der kræver flødeskum, meeeen den er jo smart, –  OG så har den jo en kulsyrepatron hvilke der absolut ikke er andet der har i mit køkken🙂

Derfor bragte det stor lykke i mit lille hjem, da vi i sidste uge så Spise med Price og der fandt ud af, at man jo simpelhen kan blære sig på den fede måde med sine kager og desserter når man har en sifon. F.eks lavede de Solbærsifon!

Jeg er ikke nået så langt endnu, men dog kreerede jeg en Banana Split Cupcake i går i bedste 80’er stil. Chokolade Cupcake med flødeskum, bananskiver, chokoladesauce, krymmel og 1 stk Amerena kirsebær på toppen. Super enkelt og den smagte faktisk ret godt!

~ af klappeklappekage på 3. juni 2010.

Skriv et svar

